Η συγκεκριμένη πρόταση αφορά την ίδρυση ξενόγλωσσου προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών ‘’ Environmental health and communication in general and special education and training’’. Το ΠΜΣ θα προσφέρεται αυτοδύναμα από το Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα. Το ΠΜΣ βασίζεται στην προώθηση των 17 στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης (SDGs) και εστιάζεται στην παροχή δεξιοτήτων ώστε οι εκπαιδευόμενοι να μπορούν να χειρίζονται με επιτυχία το πεδίο της Περιβαλλοντικής Υγείας και Επικοινωνίας στη γενική και ειδική εκπαίδευση. Στο ΠΜΣ Environmental healt hand communication ingeneral and special education and training’. οι φοιτητές κατανοούν το ρόλο της επικοινωνίας στην αντιμετώπιση πολύπλοκων κοινωνικών προκλήσεων και ευκαιριών σχετικά με θέματα περιβάλλοντος και υγείας από διάφορες οπτικές γωνίες. Η επικοινωνία προσανατολισμένη στις ραγδαίες κοινωνικές μεταβολές είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση μερικών από τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας, όπως η μετάβαση σε αειφόρα πρότυπα κατανάλωσης και παραγωγής, οι μέθοδοι αγωγής και προαγωγής υγείας, η ποιότητα των τροφίμων και του περιβάλλοντος. Η αποτελεσματική προσαρμογή στις σύγχρονες προκλήσεις απαιτεί την βαθιά κατανόηση θεμάτων υγείας και περιβάλλοντος καθώς και των αλληλεπιδράσεων τους από διάφορες προσεγγίσεις στη γενική και ειδική αγωγή.
Το ΠΜΣ ως ακρογωνιαίο λίθο προβάλει το αγαθό της υγείας μέσα από το πρίσμα ενός υγιούς περιβάλλοντος που επιτρέπει στους ανθρώπους να ηγούνται μιας ατομικά, κοινωνικά και οικονομικά ικανοποιητικής και παραγωγικής ζωής.
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- Κατανοούν βασικές και ειδικές έννοιες, αρχές και θεωρητικά πλαίσια Ειδικής Αγωγής και μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο εργασιακό συγκείμενο.
- Αξιολογούν άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με τη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων.
- Εξηγούν τα αίτια και τις επιδράσεις ποικίλων μαθησιακών δυσκολιών και συζητούν τον ρόλο του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της συνεκπαίδευσης.
- Σχεδιάζουν και υλοποιούν προγράμματα που βελτιώνουν τις κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Επισημαίνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και προγραμματίζουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
- Xρησιμοποιούν τις γνώσεις που αποκόμισαν κατά την διετή τους φοίτηση για την καλύτερη επιτέλεση του επαγγελματικού τους έργου.
- Γράφουν κείμενα σε δομημένο και επιστημονικό ύφος.
- Εκτιμούν τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση και να αξιολογούν κριτικά τα βασικά ευρήματα σύγχρονων ερευνών που σχετίζονται με τη μάθηση και τη διδασκαλία.
- Αξιολογούν τις εκπαιδευτικές αρχές που μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας στην ειδική αγωγή, καθώς και να συγκρίνουν κριτικά την καταλληλότητα διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας σε διάφορα πλαίσια μάθησης (πχ. ατομικό, ομαδικό, επίσημο, ανεπίσημο).
- Συσχετίζουν τις θεωρητικές προσεγγίσεις με τις μεθοδολογικές πρακτικές.
- Παράγουν επίσημο, σωστό, λογικό και σχετικό με το περιεχόμενο ακαδημαϊκό λόγο.
- Γνωρίζουν, κατανοούν κριτικά και να αναστοχάζονται πάνω στις εκπαιδευτικές πολιτικές και στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, διοίκησης και αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου, ιδιαίτερα στις δομές ειδικής αγωγής.
- Γνωρίζουν, κατανοούν κριτικά και να αναστοχάζονται πάνω στο ευρωπαϊκό και διεθνές πλαίσιο πολιτικών και πρακτικών που αφορούν την ηγεσία και την αξιολόγηση στης εκπαίδευσης με έμφαση στην ειδική αγωγή.
- Επισημαίνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
- Αναπτύξουν πολύπλευρη επαγγελματική σταδιοδρομία.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ