Έναρξη: 26/10/2015
Η προώθηση ενός πολιτιστικού οργανισμού, (αρχεία, βιβλιοθήκες, μουσεία, πολιτιστικές διευθύνσεις τοπικής αυτοδιοίκησης, πινακοθήκες, θέατρα, μουσικές σκηνές, πολιτιστικά κέντρα, εκδοτικοί οργανισμοί κ.λπ.), αποτελεί στρατηγική επιλογή που εγγυάται τη βιωσιμότητά του. Ένας πολιτιστικός οργανισμός ο οποίος παραμελεί τη διάσταση της επικοινωνιακής του προβολής οδηγείται νομοτελειακά στο μαρασμό και τελικά στη ματαίωσή του. Η καλλιέργεια μιας συστηματικής και αμοιβαίας ανταποδοτικής σχέσης με συγκεκριμένες ομάδες κοινού αποτελεί εχέγγυο για την καταξίωση κάθε οργανισμού. Η δημιουργία μιας συγκεκριμένης, αναγνωρίσιμης πολιτιστικής «ταυτότητας», (branding), αποτελεί μέρος της συνολικής αξίας ενός οποιουδήποτε πολιτιστικού οργανισμού.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει στην εκπαίδευση επαγγελματιών οι οποίοι εργάζονται ή στοχεύουν να εργαστούν στην αγορά του πολιτισμού. Το πρόγραμμα εξετάζει στρατηγικές επικοινωνίας διαφορετικών πολιτιστικών οργανισμών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις δομές των πολιτισμικών βιομηχανιών και των πολιτιστικών αγαθών που παράγονται και διακινούνται στην αγορά του πολιτισμού. Αφενός εξετάζεται πώς τα μέσα αντιμετωπίζουν τις διαφορετικές πολιτιστικές βιομηχανίες, αφετέρου πώς οι πολιτιστικές βιομηχανίες αξιοποιούν τα μέσα επικοινωνίας για τις δικές τους δράσεις προώθησης και προβολής.
Επιπλέον, δίνεται έμφαση τόσο σε θέματα εξωτερικής, (δημόσιες σχέσεις, προβολή, προώθηση, διαφήμιση, προσέλκυση χορηγών, κ.λπ.), όσο και σε θέματα εσωτερικής επικοινωνίας, (οργάνωση, σχέση με εργαζομένους, ανάπτυξη στρατηγικής, κ.λπ.), την ανάλυση των ποικίλων και πολλαπλών επικοινωνιακών δράσεων στο πλαίσιο του πολιτισμού, τονίζονται οι ιδιαίτερες δυνατότητες και χρήσεις των διαφορετικών μέσων, και μάλιστα των ψηφιακών, αλλά και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των διαφορετικών επικοινωνιακών στρατηγικών (έρευνες κοινού) που δύνανται να επανατροφοδοτήσουν τη στρατηγική και την πορεία των οργανισμών. Ουσιαστικό ρόλο στην επιτυχημένη επίτευξη όλων των παραπάνω διαδραματίζουν οι νέες τεχνολογίες και τα σύγχρονα εργαλεία που προσφέρει η επιστήμη της πληροφορικής. Αντικείμενα όπως οι βάσεις δεδομένων, οι τεχνολογίες διαδικτύου, η ασφάλεια δεδομένων και άλλα σύγχρονα εργαλεία λογισμικού για την προώθηση οργανισμών, ολοκληρώνουν ποσοτικά και ποιοτικά τις θεματικές κατευθύνσεις του συγκεκριμένου προγράμματος.